Huh kuin jännää, suuria muutoksia luvassa!

Perheessämme on tehty isoja päätöksiä viime aikoina. Olemme jo jonkin aikaa elätelleet miehen kanssa ajatuksia siitä, että mitä jos sittenkin rakentaisimme vielä kerran uuden kodin. Rakastamme molemmat tätä valkoista Auroraamme mutta toisaalta, mielessä on jo jonkin aikaa kytenyt ajatus uudesta projektista. Unelma sai siipiä alleen, kun vanhempani, modernin kaupunkimummolan asukkaat totesivat, että niin huoletonta kuin kerrostaloelämä onkin, se ei ole heitä varten. Ja kun yhdisti omakotitaloa etsivät vanhempani ja meidän rakennushaaveemme, syntyi ajatus siitä, että mummola muuttaisikin meille. Mutta koska tämän ajan ihmisiä ei ole luotu asumaan monen sukupolven kodissa, eikä tilatkaan täällä taitaisi riittää, saimme lopullisen potkun omaan projektiimme.

esitteet

Nyt, kun talon teknisesti ottaen omistavat jo vanhempani ja meidän uudelle tontillemme on suunnittelutarveratkaisu vetämässä, uskallan kertoa uutisen teillekin! On sanomattakin selvää, että vatsassa on perhosia ja vähän myös hirvittää se, mihin olemme taas ryhtymässä. Mutta tärkeintä on, että päällimmäisenä tunteena on riemu. Riemu siitä, että uskalsimme ja riemu siitä, että saamme mummolan toiselle puolelle kotikylää. Tontti nimittäin sijaitsee vain neljän kilometrin päässä tulevasta mummolasta. Kriteerinämme oli, että lasten arki ei muuttuisi tämänhetkisestä juurikaan. Koulu, kaverit ja kulmat säilyvät siis samoina, tuttuina ja turvallisina. Yksi onnistuneesti hoidettu rakennusprojektikin on takana, joten sen turvin lähdemme uutta kohti luottavaisin ja toisaalta realistisin mielin. Se mitä matkalla tulee vastaan, selvitetään.

esitteet
esitteet

Se mitä rakennamme, selviää myös teille taatusti matkan varrella paremmin kuin hyvin. Talosanomien blogista ei ole tulossa pelkkää raksablogia, mutta varmasti pääsette seuraamaan myös rakennusprojektia vaihe vaiheelta. Voitte kuvitella, että pää on täynnä suunnitelmia, haaveita ja ideoita, joista on nyt haasteena muodostaa realistinen, meidän näköinen, tyylikäs ja aikaakestävä kokonaisuus. Ihana haaste, jonka otan enemmän kuin ilolla vastaan.

Edessä on siis tuhansia tunteja töitä, suunnittelua, muutama muutto ja mikä tärkeintä, uusi, toivottavasti unelmiemme koti! Tervetuloa mukaan tähänkin seikkailuun ystäväiset! ♥

Jenni

Kannustalo lato

Comments

Jenni

Kyllä, se tunne on nyt päällimmäisenä! 🙂

Vekarus
Reply

Vau! Onnittelut! Voimia matkaan!

Jenni

Kiitos Onnentoivotuksista! 🙂

Muuttuvakotini Päivi S
Reply

Nostan hattua tulevaan projektiinne ja onnea vielä. Itellä remontti menossa ja yhtenä päivänä mietin, että miten monet jaksaa rakentaa monta taloa 🙂

Innolla seuraan projektianne 🙂

Jenni

Joskus tuntuu, etät koko talon rakentaminen on helpompaa, kuin remontin loppuun saattaminen. Siitäkin kun on kokemusta! 😀

Annukka
Reply

Aivan huippu!!<3 onnea uuteen projektiin!!

Jenni

Kiitos Kaunis! 🙂

Jenni

Kaunis kiitos, tsemppi tulee tarpeeseen talven pitkinä pimeinä kuukausina! 🙂

Milla
Reply

Onnea!!! Meidän Aurorassa asuttu vajaa 2v, mutta toiveena joskus rakentaa toinenkin talo.. Koukkuun jääty siis täälläkin, se on ihanaa kamalaa touhua.. Kaikkea hyvää teidän projektiin, innolla sitä tulen seuraamaan! Onko kyseessä kannustalo, itse en muuta valmistajaa harkitsekaan 🙂

Jenni

Se on jännä juttu, kun se rakennuskuume syttyy, ainut vastaus on uusi projekti! 🙂 Meidän talotoimittajamme/rakennustapamme on toistaiseksi avoinna, mutta selviää kyllä tässä syksyn aikana! 🙂

littleB
Reply

Oi ihanaa!! Tsemppiä projektiin, odotan innolla juttuja 🙂

Jenni

Kiitos kaunis, juttuja on takuulla luvassa! 😉

Heidi / Kuistin kautta
Reply

Projektista toiseen eläminen ei sovi kaikille, mutta joillekin sopii. Teille ihan varmasti! Kahden remonttikohteen jälkeen tätä meidän ensimmäistä taloa rakentaessamme ollaan miehen kanssa vitsailtu: ”…sitten, kun rakennetaan sitä kolmatta taloa”. 😀 Kun elämä on muutenkin kiireistä sitä mennään suunnittelussa välillä hyvin intuitiolla. Luotan intuitiooni, mutta aina välillä sitä mietii, että onkohan sitä tyytyväinen kaikkiin ratkaisuihin, sitten kun talossa asutaan ja eletään. Realiteetitkin rajoittavat tietysti kaikkien villeimpien ajatusten toteuttamista. Oikeasti uskon, että nyt rakenteilla oleva talomme on kotimme eläkepäiviin asti, mutta eihan sitä koskaan tiedä. Tuo teidän järjestely kuulostaa juuri siltä, että palaset ovat loksahdelleet täydellisesti kohdilleen. Pakkohan tuollaiseen tilaisuuteen on tarttua! Jään mielenkiinnolla seuraamaan mitä tuleman pitää. Onnea projektiinne!

Jenni

En ole vielä täysin varma sopiiko projektista toiseen eläminen meillekään, mutta kohtahan sen näkee! 😀 Ehkäpä tämä viisi vuotta oli tarpeeksi pitkä aika sille, että uutta projektia haluaa ja jaksaa taas suunnitella! 🙂

Kaunis kiitos onnentoivotuksista ja kovasti tsemppiä myös teidän projektille! <3

Hanna /Hannas Home
Reply

Onnea uuteen projektiin. 🙂 Kohta kaksi taloa rakentaneena en kadu hetkeäkään, että tähän toiseen projektiin aikoinaan lähdettiin. Ikinä ei tiedä, mitä elämä tuo, joten täytyy tehdä sitä mikä hyvältä tuntuu!

Jenni

Kyllä, samaa mieltä! en missään tapauksessa pari vuotta sitten olisi vastannut kyllä, jos joku olisi uudesta projektista puhunut. Mutta niin se vain aika teki tehtävänsä ja tässä ollaan ja hyvä niin! 🙂

Satu
Reply

Onpa kyllä kivoja uutisia! Onnea ja jaksamista uudelle rakennusprojektille!

Jenni

Kaunis kiitos! Jaksamista ja Onnea, molempia tarvitaan! 😉

Lyde
Reply

Paljon onnea uuteen projektiinne! Meillä on kaksi rakennusprojektia takana, ja ehdottomasti kannatti tämä toinenkin kerta, nyt saimme vasta enemmän sellaisen talon joka on meidän näköinen ja oloinen. Toisaalta ideoita olisi vielä kolmanteenkin, saapa nähdä jos joskus vielä innostumme, kunhan lapset kasvaa 🙂 Nämä kaksi taloprojektia on olleet melko peräkanaa ja samalla monta pientä lasta, niin ihan tähän samaan syssyyn ei enää jaksa, mutta onhan tässä vielä elämää jäljellä 😀

Jenni

Kiitos onnentoivotuksista! Kuulostaa lupaavalta, että puhtia voisi joskus riittää kolmanteenkin! ennen ensimmäisen kodin rakentamista ajattelin, että missään nimessä en halua rakentaa kuin kerran, niin se mieli muuttuu! 😉 Nyt on paljon suunnitelmia ja ideoita siitä, mitä tekisi toisin uudessa projektissa! 🙂

Venla
Reply

Onnea ja voimia uuteen projektiin! Innolla jään projektin etenemistä seuraamaan. 🙂

JohannaL
Reply