Osallistu suunnittelukilpailuun ja voita The dots!

blogi_eteinen4

Teissä lukijoissa on taatusti niitä, jotka katsovat kuvia sillä silmällä,  miten itse tämänkin tilan sisustaisitte! Nyt pääsette tuomaan ideanne julki.

Meidän eteisemme on toistaiseksi väljästi sisustettu (lue tyhjä). Pidän toisaalta eteisen keveydestä ja valoisuudesta, mutta toisaalta pienet kekseliäät ideat ovat juuri niitä, jotka tuovat sisustukseen sen viimeisen silauksen. Tästä eteisestä ne kekseliäät pienet ideat vielä puuttuvat.

Julistan täten alkaneeksi (täysin puolueellisen) leikkimielisen sisustussuunnittelukilpailun! Kilpailuun pääset osallistumaan yksinkertaisuudessaan näin:

1. Suunnittele eteiseen jokin kiva pikantti yksityiskohta

2. Kuvaile suunnitelmasi mahdollisimman selkein sanoin kommenttiosiossa!

Minä olen asiakkaasi, ja toiveenani on saada eteiseen jotakin spesiaalia, säilytysratkaisut ovat kunnossa, joten kyse on nyt esteettisestä ratkaisusta. Uutta väriä? Seinille jotain? Lattialle? Eteisen koko on noin 8m2

blogi_eteinen2
blogi_eteinen5
blogi_eteinen6

Minä tietenkin puolueellisesti valitsen suunnitelman, joka toteutetaan. Voittajasuunnitelman ideoinutta muistetaan ilman muuta palkinnolla!

Kilpailun voittajalle lähtee verraton Muuton pieni  the dots ripustin valitsemassaan värissä!Vaihtoehdot ovat valkoinen,vihreä, keltainen tahi musta.

blogi_eteinen7

Aikaa osallistua kilpailuun on maaliskuun loppuun, joten nyt suunnittelemaan!  Ja eihän suhtauduta tähän vakavasti, rohkeasti vain oma idea esiin, sisustaminen on parhaimmillaan iloista seikkailua!

Jenni

 

Comments

kuunlilja
Reply

Peilin yläpuolelle seinälle harmaa ihana sisustustarra (teksti) 🙂

Lotta
Reply

Jess, loistoidea! Aion osallistua, mut pitää ihan ajan kanssa miettiä!

S /All you need is White
Reply

kaunis tila, ihanan avara ja valoisa! tuli heti mieleen, et miten ois taulukollaasi tuohon lattianaulakon taustaseinälle? mustia siroja kehyksiä, erikokoisia, esim. 5 kpl? tai neljä mustaa ja yksi puunvärinen kehys? kehystetyt kuvat voi olla vaikka jotain abstrakteja tai graafisia juttuja tai sitten vaikka omia valokuvia matkoilta… toinen joka tuli mieleen ois pyöreä matto aulan/eteisen lattialle! toistais mukavasti Dotsien muotoa 🙂
liikaa en lähtis tilaa täyttämään, on niin upea jo noinkin, mutta ehkä juuri se jokin pieni piste iin päältä puuttuu 🙂

Neea
Reply

Avara tila on ylellisyyttä, kannattaako sitä täyttää 🙂 Mullekin tuli ekana mieleen pyöreä matto oven eteen a) keräämään hiekat sisääntulijoiden kengistä ja b) pehmentämään vastaanottoa, jos joku sattuu liian vauhdikkaasti tulemaan portaita alas. Mutta kun selasin talonne kotiesittelykuvat maton väri-ideoita saadakseni, niin yhdessä pilkistikin jo harmaa pyöreä eteismatto 🙂

No toka ehdotus on leikata mustasta kontaktimuovista tms. pikkuriikkinen ovi (ja/tai ikkuna) ja liimata ne seinään lattialistan yläpuolelle Dotsien alle. Siellä olis kolo kotitontulle tai -hiirelle. Tai oven ja ikkunan sijasta leikkaa pikkiriikkinen naulakko, hengareita ja takki.

Jos saa olla monta ehdotusta, niin yks käytännöllinen: pistä riittävän iso kori naulakon vieren/ikkunan alle. Kun ovikello yllättäen soi ja eteisen lattialla ajelehtii tavaraa, saat rojut nopeasti heitettyä koriin siinä samalla kun ryntäät aukaisemaan oven.

Tai teippaa lattiaan ruudukko ruutuhyppelyä varten/autorata pikkuautoille (tai yhdistä nuo kaksi asiaa). Nopea poistaa, kun kyllästyttää.

Vielä kaksi toteuta ja poista helposti -idistä: Tuputa ikkunoihin valkoisella peitevärillä tai piimällä jotain pitsikuviota ”verhoksi”. Kun aurinko paistaa, saanet samalla lattiallekin nätin pitsikuvion? Tai päällystä kodarin ovesta koko peiliosuus mustalla liitutaulukontaktilla.

Henna
Reply

Kaunis eteinen teillä! Itse lisäisin eteiseen Hayn naulakkoseinälle Kotonadesignin mustan liitu-/magneettitaulun, johon voisi laittaa roikkumaan vaikkapa kotiavaimet. Matkoilta löytyy usein upeita mustavalkoisia matkamuistomagneetteja tai valokuvista saa teetettyä omia magneetteja, joilla saisi tilaan vähän persoonallisuutta.

Kaunista lattiaa en peittäisi matolla, mutta toisin eteiseen vähän pehmeyttä istuintyynyllä. Artekin ritiläpenkille ompelisin/teettäisin jostain kivasta kankaasta istuintyynyn, jolla tilaan saisi tuotua väriä. Ja kyllästyttyä kankaan saisi helposti vaihdettua toisenlaiseen 🙂

Empsu
Reply

Ihania koteja, ja kiva blogi teillä! 😉
Suurena vanhojen lankkujen ystävänä lähtisin sisustamaan eteistä niin, että laittaisin tuon vaaterekin taakse seinään lankuista tehdyn lokerikon. Lokerikkoon voisi laittaa avaimet ja muuta pientä tavaraa, jota kotoa lähteissä ja kotia palatessa kantelee mukana. Jos ei halua lokerikkoa itse tehhä voi sen hankkia esim. quriosa.fi-verkkokaupasta.
Muuta muutosta tilaan toisin niin, että vaihtaisin penkin ja vaaterekin paikkaa, mikäli penkki mahtuu ikkunan viereen, eikä mene sen eteen.
(ilman mittoja vähän hankala arvioida) Näin ne olisi mielestäni loogisemmassa järjestyksessä eikä kengillä kuljettaisi koko etteisen läpi penkille niitä riisumaan ja pukemaan.
Lopuksi lattialle jokin mieleinen matto. 😉

Annukka
Reply

Vaaterekki pois kokonaan, sen paikalle joku ihana vähän vanhanhenkinen nojatuoli, valkea. ulko-oven eteen joku pieni, musta kynnysmatto, joka ei peitä lattiaa kun pienen osan.

Jenni
Reply

Vau! Tosi kivoja ideoita olette heitelleet ilmaan! Onpa virkistävää huomata, miten monella tavalla tilaa voikaan katsoa 🙂 Näyttää siltä, että edessä on valinnan vaikeus. Jos useanpaa juttua käyttelen, ilman muuta arvon palkinnon sitten niiden kesken 🙂

Tämähän on loistava tapa saada uusia näkökulmia, ehkäpä muutoskohteita voisi löytyä muualtakin kuin meiltä? 🙂

Ja ilman muuta uusia ideoita vielä kehiin!

Tiina
Reply

Mä aattelin antaa ajatusten muhia rauhassa, mutta näköjään tässä kävikin sitten niin, että kaikki mullekin mieleen tulevat ideat alkaa olla jo sanottu! 🙂

Matto tois tuohon tilaan helposti väriä ja ryhtiä, mutta eteistilassa materiaalin valinta voi olla hankalaa. Lattialta voi olla helpompi pyyhkästä kurat pois kuin matolta.

Jonkinnäköinen lipasto (ei mikään ihan matala) vois olla myös kiva, tulis jotain isompaa elementtiä kehiin ja se tietenkin nielisi sisäänsä kaikkea pikkuroinaa, kuten avaimet tai aurinkolasit. Plussana ois se, että sen päälle sais laittaa mitä milloinkin mieli tekee -kukkia, kynttilälyhdyn, taulukollaasin… Vaan mahtuisko se lipasto sittenkään? 🙂 Vaikea hahmottaa tuota tilaa, mahtuisko tuo hieno Hay jonnekin toiseen paikkaan?

Lotta
Reply

Mun mielestä tuolta ei puutu kuin Hay-naulakon takaa seinältä hieman seinätaidetta. 🙂 Eli mieluiten suoraan seinään maalattuna. Musta-valkoista, ehkä graafisia isolla siveltimellä vedettyjä viivoja tai sitten jokin esittävä kuva esim. ääriviivoilla toteutettuna. Muutaman idean poimin Pinterestistä: http://pinterest.com/lottahietanen/wall-art/

Mari
Reply

Vanha pieni lipasto/pöytä peiliseinälle tai kodarinnoven viereen. Toisi kontrastia.

Jos peiliä ei raski vaihtaa(se on hieno), ja nurkka tuntuis liian täyteen sullotulta, laittaisin peilin edustalle suuren korkean ruukkukasvin. Vaihtoehtona myös pari amppelia joihin rönsyilevä viherkasvi, nämä siis myös peilin yläpuolelle.

Marita
Reply

Eteinen on yksinkertaisuudessa oikein kaunis. Jos jotain tilaan kuitenkin lisäisin, se olisi KELLO. Joko hyvin yksinkertainen esimerkiksi covon aika http://www.covo-shop.com/product_info.php?language=en&products_id=226 (jos on uskallusta voisi kokeilla esim punaisena tai oranssina, mutta valkoinenkin on kaunis) tai sitten kivalta voisi näyttää jos löytyisi vanha persoonallinen kello vaikkapa kirpparilta.

Salla
Reply

Mukavan avara eteinen teillä. Mites ois jos maalaisitte joko peiliseinän tai tuon naulakkoseinän harmahtavaksi, esim Tikkurilan värikartasta laasti-niminen sävy. Antaisi kivasti syvyyttä eteiselle. Ja pyöreät matot sopisi myös.

Kirsi
Reply